Karakterstructuren-Maskerstructuren

Deze driedaagse cursus is bedoeld voor mensen die de Karakterstructuren willen leren kennen en er in hun beroep mee aan de slag willen gaan. Begeleid je mensen professioneel, bijvoorbeeld als coach, counselor, hr-manager, leidinggevende, etc. dan kun je veel baat hebben bij het werken met karakterstructuren. Je kunt deze cursus ook heel goed volgen als je geïnteresseerd bent in persoonlijke groei.

Tijdens de basiscursus Karakterstructuren staan we uitgebreid stil bij de belangrijkste (overlevings-) patronen: de Maskers en de bijbehorende kwaliteiten en valkuilen. Je leert hoe je hiermee om kunt gaan als professional of voor jezelf, zodat je meer balans ervaart bij jezelf, want Maskers kosten veel energie!

Lesonderwerpen o.a:

• Het ontstaan van de 6 maskerstructuren en de bijbehorende ontwikkelingsfasen
  • Per maskerstructuur:
    • De algemene kenmerken (valkuilen)
    • Gedrag in moeilijke situaties en het effect op de omgeving
    • De onderliggende pijn
    • De levenstaak
    • De kwaliteiten
    • Lijfelijke representatie

Het certificaat basiskennis Karakterstructuren ontvang je als je hebt deelgenomen aan alle 3 de lesdagen.

Data van de driedaagse:

• Zaterdag 1 februari, vrijdag 7 februari en zaterdag 15 februari 2020
  • Donderdag 3 september, zaterdag 12 september, donderdag 17 september 2020

De lesdagen beginnen om 09.30 uur en duren tot 16.30 uur.

MBO+/HBO werk- en/of denkniveau

Verplichte literatuur

Word wie je bent – Handboek karakterstructuren van Tijn Ponjee. Je kunt het bestellen bij Bol.com

• De groepsgrootte is maximaal 8 cursisten zodat er veel persoonlijke aandacht is.
  • De investering bedraagt € 300,- dit is inclusief een reader, vers fruit en onbeperkt koffie/thee.
  • De opleidingskosten voor deze workshop mag je onder bepaalde voorwaarden aftrekken van de inkomstenbelasting.  Neem voor informatie contact op met de belastingdienst.
  • Wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op!