Opleiding Coachen als Professie

De opleiding Coachen als Professie richt zich op mensen met een HBO werk- en denkniveau, die emotionele intelligentie belangrijk vinden en zich beseffen dat persoonlijke-en professionele ontwikkeling over veel meer gaat dan cognitieve kennis. Onze Coach opleiding bevat een flinke dosis Transactionele Analyse (TA) en Systemisch Werken. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van vele andere professionele methoden en technieken op het gebied van coaching & communicatie. Je ontwikkelt fundamentele skills om professioneel te kunnen coachen van uit een holistische visie.

De Professional

Wanneer jij als als leidinggevende, trainer, (HR) adviseur, manager of ondernemer  effectiever wilt worden in je rol en je wilt ontwikkelen in een meer coachende manier van werken, dan is deze opleiding geschikt voor jou!

De (Aspirant) Coach

Wanneer jij als (aspirant) coach op professioneel niveau wilt leren coachen en/of de hoeveelheid aan interventies wilt vergroten én je coachingsvaardigheden versterken, dan is deze opleiding een goede keuze.

Wat kun je ermee?

Resultaat van de opleiding

• Je hebt het effect van coaching op jouw persoonlijke ontwikkeling ervaren.
  • Je hebt geleerd om zelfstandig coachgesprekken te voeren.
  • Je hebt geleerd om een aantal modellen en interventies toe tepassen
  • Je bent je bewust van jouw persoonlijke coachingstijl.
  • Je kunt het eigenaarschap  voor het leerproces en het resultaat bij de gecoachte laten.
  • Je kunt effectief schakelen tussen je ratio en intuïtie en kunt je vinger leggen op de onderstroom in gesprekken.

Wat kun je verwachten?

• Acht opleidingsblokken van 2 dagen per maand, steeds op vrij en za
  • Geen lessen in de schoolvakanties
  • Groepen van max. 10 deelnemers voor optimaal leereffect
  • Een diepgaand persoonlijk ontwikkeltraject
  • Breed scala aan werkvormen, tools- & technieken
  • Intensieve opleiding, echter prima te combineren met een full-time baan
  • Begeleiding van ervaren docent, aangevuld met gastdocenten.

De pijler van onze opleiding

Gedurende onze coach opleiding gaan leren coachen en gecoacht worden hand in hand:

• Jouw professionele ontwikkeling staat in het teken van ervaren en doen waarbij jouw persoonlijke ontwikkeling als een rode draad door de opleiding heen loopt.

Onze Kernwaarden

Certificering

Als je aan alle studietaken hebt voldaan en 80% van alle lessen hebt gevolgd (dwz dat je max. 1 dag mag missen) ontvang je het certificaat Coachen als Professie.

Investering

Tussen de opleidingsblokken voer je één of twee coachgesprekken en schrijf je hierover een kort reflectieverslag. Bij sommige modules is er tevens een aanvullende opdracht. Je moet rekenenen op 3-6 lees/studie-uren voor iedere blok. Tegen het eind van de opleiding krijg je een take-home tentamenopdracht uitgereikt.

De opleiding kost € 1900,- vrij van BTW, dit is inclusief syllabus, lunch, vers fruit en onbeperkt koffie/thee.

De literatuur schaf je apart aan, de kosten zijn ca. € 75,-

Onze kostprijs is vele malen lager dan de meeste coach-opleidingen. Dat komt omdat wij geen accreditatie hebben aangevraagd bij beroepsverenigingen én omdat een stichting geen winst behoort te maken. Ons bestuur is echter volledig op de hoogte van de regels en eisen die normaliter gesteld worden en dus werken wij conform deze kwaliteitseisen.

De opleidingskosten mag je onder bepaalde voorwaarden in 2020 nog steeds aftrekken van de inkomstenbelasting.  Neem voor informatie contact op met de belastingdienst.

Lesrooster

Start mei 2020 CaP01. De lessen zijn steeds op vrijdag en zaterdag, zoveel mogelijk buiten de schoolvakanties om.
  • Blok 1: 4 en 5 sept.
  • Blok 2: 30 en 31 okt.
  • Blok 3: 27 en 28 nov.
  • Blok 4: 18 en 19 dec.
  • Blok 5: 8 en 9 jan. 2021
  • Blok 6: 5 en 6 febr.
  • Blok 7: 5 en 6 mrt.
  • Blok 8: 31 mrt. en 1 apr.                           INSCHRIJVEN

Overige info

Onze docenten en vrijwilligers hebben een geheimhoudingsplicht. Deze ligt ondertekend op kantoor van de Stichting ter inzage. Uiteraard hebben zij ook kennis genomen van de algemene voorwaarden en het privacy statement van de stichting en zullen zij zich daarnaar gedragen.

Studiegids opleiding Coachen als Professie